Vyhodnotenie dotazníkov spokojnosti pacientov za rok 2024

donsp dotaznik novorodenci 1a

Dolnooravská nemocnica s poliklinikou v roku 2024 realizovala monitorovanie spokojnosti pacientov s poskytovaním zdravotnej starostlivosti. Prieskum sa uskutočnil prostredníctvom anonymných dotazníkov dostupných v papierovej forme na ambulanciách a oddeleniach, v pôrodnici aj elektronicky cez webovú stránku nemocnice a prostredníctvom QR kódov umiestnených na jednotlivých pracoviskách.

Cieľom bolo získať spätnú väzbu pacientov a na jej základe ďalej skvalitňovať poskytovanú zdravotnú starostlivosť.


Spokojnosť na ambulanciách DONsP

  • V roku 2024 bolo na 20 ambulanciách vyplnených 229 dotazníkov, z toho 36 elektronicky.
  • Pri výbere ambulancie zohralo hlavnú úlohu odporúčanie lekára alebo známeho (111 odpovedí).
  • Čakanie na vyšetrenie hodnotilo 186 pacientov ako krátke (stupeň 1 alebo 2), len 15 respondentov uviedlo dlhé čakanie (stupeň 4 a 5).
  • Prístup lekára hodnotilo 218 pacientov, z toho 199 ho označilo za výborný.
  • Prístup sestier bol hodnotený 203-krát ako výborný.
  • Informovanosť o zdravotnom stave a liečbe ocenilo 184 pacientov ako výbornú.
  • Technickú vybavenosť a čistotu ambulancií hodnotilo pozitívne 197 respondentov.
  • Orientáciu v areáli označilo 156 pacientov za ľahkú.
  • Odporúčanie ambulancie známym by poskytlo 195 zo 201 opýtaných pacientov.
donsp graf spokojnost ambulancie 24

Pripomienky pacientov

Pacienti okrem pochvál uvádzali aj návrhy na zlepšenie. Objavili sa podnety na skrátenie čakacích dôb (najmä na chirurgickej a RTG ambulancii), modernizáciu priestorov FRO ambulancie (pripravujeme), či zlepšenie prístupu niektorých členov personálu.
Najviac pochvál smerovalo na adresu profesionálneho a ľudského prístupu lekárov a sestier, pričom viacerí pacienti osobitne ďakovali konkrétnym lekárom a sestrám za ich empatiu a odbornosť.

„Poďakovanie Mudr. Marettovi za dokonalý prístup k pacientom, odbornú znalosť a efektívnu liečbu aj následné kontroly. Nech by bolo takých lekárov viac. Ďakujem aj samozrejme jeho sestričke za profesionálny a milý prístup v mamologickej ambulancii.“


Spokojnosť na oddeleniach DONsP

  • V roku 2024 bolo na 8 oddeleniach vyplnených 115 dotazníkov, z toho 15 elektronicky.
  • Pre hospitalizáciu sa pacienti rozhodli najmä na základe odporúčania lekára alebo známeho (34 odpovedí) či dobrých recenzií (25 odpovedí).
  • Prístup lekárov označilo 106 zo 113 pacientov za výborný, nespokojnosť nevyjadril nikto.
  • Prístup sestier hodnotilo 107 pacientov ako výborný.
  • Pomocný zdravotnícky personál získal 102 výborných hodnotení.
  • Informovanosť o zdravotnom stave a liečbe označilo 101 pacientov za výbornú.
  • Celkové správanie personálu hodnotilo 99 pacientov ako výborné.
  • Spokojnosť so stravou uviedlo 76 zo 109 pacientov.
  • Technickú vybavenosť a čistotu izieb označilo pozitívne 91 pacientov.
  • Odporúčanie nemocnice známym by poskytlo 95 z 98 pacientov.
donsp spokojnost oddelenia 24

Pripomienky pacientov

Najviac pozitívnych reakcií dostali na chirurgickom oddelení. „Ďakujem za všetko! Nemôžem absolútne nič skritizovať. Úžasný celý personál. Ochota, empatia, ľudský prístup, vždy s úsmevom každý prišiel na izbu 🙂 hneď sa lepšie človek zotavuje po zákroku 😉 prajem Vám nech Vám tie pozitíva vydržia :)“

Na neurologickom oddelení pacienti tiež ocenili ochotu, empatiu a profesionálny prístup.
Objavili sa aj návrhy na zlepšenie stravovania (väčšia pestrosť jedálneho lístka), inštaláciu klimatizácie a otvorenie nemocničného bufetu (otvorený je od mája 2025).


Spokojnosť s pôrodnicou a novorodeneckým oddelením

Zdravotnú starostlivosť a prístup lekárov na novorodeneckom oddelení v roku 2024 k zdravotným požiadavkám hodnotilo len 12 pacientiek, z toho 11 bolo spokojných a označili prístup lekára za výborný.

Davnásť z 11 osôb hodnotilo celkové správanie personálu za výborné, páčil sa im profesionálny prístup, ochota riešiť ich zdravotné problémy a ochota odpovedať na otázky.

Stravu v pôrodnici hodnotilo 11 osôb, 2 mamičky boli spokojné, 5 hodnotilo stravu ako dobrú a 4 boli nespokojné.

Technickú vybavenosť pôrodnice, čistotu izieb, súkromie, pohodlnosť a bezpečie kladne hodnotilo 8 mamičiek, 4 považujú vybavenosť za dobrú.

Na otázku, či im vyhovuje systém rooming-in 7 matiek by chcelo mať dieťa hneď po pôrode, 4 až deň po pôrode. Až 11 z 12 žien odporúča našu pôrodnicu svojim známym.

donsp dotaznik porodnica 1

Záver

Výsledky monitorovania spokojnosti pacientov za rok 2024 ukazujú, že väčšina pacientov je veľmi spokojná s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou, prístupom lekárov, sestier i pomocného zdravotníckeho personálu.

Dolnooravská nemocnica si veľmi váži všetky podnety od pacientov. Pozitívne hodnotenia sú potvrdením kvalitnej práce nášho zdravotníckeho tímu a kritické pripomienky sú pre nás cennou spätnou väzbou, ktorú využijeme na ďalšie zlepšovanie služieb.

Ďakujeme všetkým, ktorí sa do prieskumu zapojili.

Možnosti vyplnenia dotazníka:

– na príslušnom oddelení alebo ambulancii – vhodiť ho do uzatvoreného boxu na to určeného s označením DOTAZNÍKY SPOKOJNOSTI PACIENTOV.

– prostredníctvom QR kódu umiestneného na jednotlivých pracoviskách

– vyplniť v on-line verzii na našej webovej stránke https://www.donsp.sk/donsp/dotazniky-spokojnosti-pacienta/