Dolnooravská nemocnica s poliklinikou v roku 2024 realizovala monitorovanie spokojnosti pacientov s poskytovaním zdravotnej starostlivosti. Prieskum sa uskutočnil prostredníctvom anonymných dotazníkov dostupných v papierovej forme na ambulanciách a oddeleniach, v pôrodnici aj elektronicky cez webovú stránku nemocnice a prostredníctvom QR kódov umiestnených na jednotlivých pracoviskách.
Cieľom bolo získať spätnú väzbu pacientov a na jej základe ďalej skvalitňovať poskytovanú zdravotnú starostlivosť.
Spokojnosť na ambulanciách DONsP
- V roku 2024 bolo na 20 ambulanciách vyplnených 229 dotazníkov, z toho 36 elektronicky.
- Pri výbere ambulancie zohralo hlavnú úlohu odporúčanie lekára alebo známeho (111 odpovedí).
- Čakanie na vyšetrenie hodnotilo 186 pacientov ako krátke (stupeň 1 alebo 2), len 15 respondentov uviedlo dlhé čakanie (stupeň 4 a 5).
- Prístup lekára hodnotilo 218 pacientov, z toho 199 ho označilo za výborný.
- Prístup sestier bol hodnotený 203-krát ako výborný.
- Informovanosť o zdravotnom stave a liečbe ocenilo 184 pacientov ako výbornú.
- Technickú vybavenosť a čistotu ambulancií hodnotilo pozitívne 197 respondentov.
- Orientáciu v areáli označilo 156 pacientov za ľahkú.
- Odporúčanie ambulancie známym by poskytlo 195 zo 201 opýtaných pacientov.

Pripomienky pacientov
Pacienti okrem pochvál uvádzali aj návrhy na zlepšenie. Objavili sa podnety na skrátenie čakacích dôb (najmä na chirurgickej a RTG ambulancii), modernizáciu priestorov FRO ambulancie (pripravujeme), či zlepšenie prístupu niektorých členov personálu.
Najviac pochvál smerovalo na adresu profesionálneho a ľudského prístupu lekárov a sestier, pričom viacerí pacienti osobitne ďakovali konkrétnym lekárom a sestrám za ich empatiu a odbornosť.
„Poďakovanie Mudr. Marettovi za dokonalý prístup k pacientom, odbornú znalosť a efektívnu liečbu aj následné kontroly. Nech by bolo takých lekárov viac. Ďakujem aj samozrejme jeho sestričke za profesionálny a milý prístup v mamologickej ambulancii.“
Spokojnosť na oddeleniach DONsP
- V roku 2024 bolo na 8 oddeleniach vyplnených 115 dotazníkov, z toho 15 elektronicky.
- Pre hospitalizáciu sa pacienti rozhodli najmä na základe odporúčania lekára alebo známeho (34 odpovedí) či dobrých recenzií (25 odpovedí).
- Prístup lekárov označilo 106 zo 113 pacientov za výborný, nespokojnosť nevyjadril nikto.
- Prístup sestier hodnotilo 107 pacientov ako výborný.
- Pomocný zdravotnícky personál získal 102 výborných hodnotení.
- Informovanosť o zdravotnom stave a liečbe označilo 101 pacientov za výbornú.
- Celkové správanie personálu hodnotilo 99 pacientov ako výborné.
- Spokojnosť so stravou uviedlo 76 zo 109 pacientov.
- Technickú vybavenosť a čistotu izieb označilo pozitívne 91 pacientov.
- Odporúčanie nemocnice známym by poskytlo 95 z 98 pacientov.

Pripomienky pacientov
Najviac pozitívnych reakcií dostali na chirurgickom oddelení. „Ďakujem za všetko! Nemôžem absolútne nič skritizovať. Úžasný celý personál. Ochota, empatia, ľudský prístup, vždy s úsmevom každý prišiel na izbu 🙂 hneď sa lepšie človek zotavuje po zákroku 😉 prajem Vám nech Vám tie pozitíva vydržia :)“
Na neurologickom oddelení pacienti tiež ocenili ochotu, empatiu a profesionálny prístup.
Objavili sa aj návrhy na zlepšenie stravovania (väčšia pestrosť jedálneho lístka), inštaláciu klimatizácie a otvorenie nemocničného bufetu (otvorený je od mája 2025).
Spokojnosť s pôrodnicou a novorodeneckým oddelením
Zdravotnú starostlivosť a prístup lekárov na novorodeneckom oddelení v roku 2024 k zdravotným požiadavkám hodnotilo len 12 pacientiek, z toho 11 bolo spokojných a označili prístup lekára za výborný.
Davnásť z 11 osôb hodnotilo celkové správanie personálu za výborné, páčil sa im profesionálny prístup, ochota riešiť ich zdravotné problémy a ochota odpovedať na otázky.
Stravu v pôrodnici hodnotilo 11 osôb, 2 mamičky boli spokojné, 5 hodnotilo stravu ako dobrú a 4 boli nespokojné.
Technickú vybavenosť pôrodnice, čistotu izieb, súkromie, pohodlnosť a bezpečie kladne hodnotilo 8 mamičiek, 4 považujú vybavenosť za dobrú.
Na otázku, či im vyhovuje systém rooming-in 7 matiek by chcelo mať dieťa hneď po pôrode, 4 až deň po pôrode. Až 11 z 12 žien odporúča našu pôrodnicu svojim známym.

Záver
Výsledky monitorovania spokojnosti pacientov za rok 2024 ukazujú, že väčšina pacientov je veľmi spokojná s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou, prístupom lekárov, sestier i pomocného zdravotníckeho personálu.
Dolnooravská nemocnica si veľmi váži všetky podnety od pacientov. Pozitívne hodnotenia sú potvrdením kvalitnej práce nášho zdravotníckeho tímu a kritické pripomienky sú pre nás cennou spätnou väzbou, ktorú využijeme na ďalšie zlepšovanie služieb.
Ďakujeme všetkým, ktorí sa do prieskumu zapojili.
Možnosti vyplnenia dotazníka:
– na príslušnom oddelení alebo ambulancii – vhodiť ho do uzatvoreného boxu na to určeného s označením DOTAZNÍKY SPOKOJNOSTI PACIENTOV.
– prostredníctvom QR kódu umiestneného na jednotlivých pracoviskách
– vyplniť v on-line verzii na našej webovej stránke https://www.donsp.sk/donsp/dotazniky-spokojnosti-pacienta/






